Profesinio mokymo ateitis – iššūkiai ir geroji praktika

Įgyvendinant Mažeikių politechnikos mokyklos Erasmus+: Leonardo da Vinci programos asmenų mokymosi mobilumo projektą „Darbu grindžiamas mokymasis – profesinio mokymo ateitis“ gruodžio 2–8 d. įvyko pirmoji darbinė stažuotė Hamburge (Vokietija). Į ją vyko Mažeikių rajono savivaldybės mero pavaduotoja Sigutė Bernotienė, Mažeikių politechnikos mokyklos gimnazijos skyriaus vedėja Snieguolė Kiškėnienė, statybos darbų profesijos mokytojos Vilma Ramanauskienė ir Vilma Šiaulienė, Mažeikių verslininkų asociacijos atstovai, UAB „Mažeikių Varduva“ prekybos direktoriaus pavaduotojas Virmantas Jucius ir statybos direktorius Robertas Kontrimas. Projekto tikslas – remiantis užsienio šalių patirtimi parengti rekomendacijas, kurios būtų naudojamos profesinį mokymą siekiant priartinti prie verslo įmonių poreikių regioniniu lygmeniu.
Atvykusiuosius Hamburge priėmė, lydėjo, organizavo susitikimus, diskusijas Europos edukacinių programų instituto atstovai.
Mažeikiškių delegacija aplankė profesinę statybos technikos mokyklą Hamburge, kurioje dalyvavo diskusijoje, jiems buvo pristatyta Vokietijos dualinė profesinio mokymo sistema. Ši profesinio mokymo sistema turi gilias tradicijas, kurios užuomazgos jau buvo 1960 metais. Apie 1980 metus dualinis mokymas Vokietijoje įgijo šiuolaikinę formą. Tokiu būdu jauni žmonės įgyja reikalingų praktinių įgūdžių, o įmonės gauna jaunus kvalifikuotus darbininkus, turinčius darbui įmonėje reikalingą kvalifikaciją. Ši mokymo sistema yra paremta socialiniu dialogu: baigęs pagrindinę mokyklą mokinys pirmiausia susiranda darbovietę ir išsiunčia į ją savo CV. Jeigu įmonei šis asmuo tinka, ji pasirašo sutartį su juo ir siunčia mokytis profesijos į profesinio mokymo įstaigą, apmoka studijas. Įmonė kelia didelius reikalavimus ir mokymo įstaigai. Mokymosi metu mokinys gauna išmokas pragyventi, patalpų nuomai. Suma svyruoja nuo 800 Eur (1 kurse) iki 1500 Eur (3 kurse). Stipendija ir mokymosi metai priklauso nuo pasirinktos profesijos. Įgijęs profesiją mokinys turi teisę tęsti mokymąsi parengiamojoje klasėje ir toliau siekti vidurinio išsilavinimo. Vokietijoje mokslas privalomas iki 18 metų. Jeigu mokinio nepriima jokia įmonė, jis mokykloje gali lankyti parengiamąją grupę. Ten tobulina kalbos, matematikos, CV rašymo įgūdžius ir vėl, po metų, bando rasti darbdavį, įsidarbinti ir gauti stipendiją.
Projekto dalyviai lankėsi ir amatų centre (Ausbildungszentrum – Bau in Hamburg GmbH). Susipažino su mokymo programomis, mokymo planais, mokymo baze. Apžiūrėjo centrą, stebėjo gamybinio mokymo pamokas, dalyvavo bendroje diskusijoje su centro darbuotojais.
Stažuotės metu mažeikiškiai ne tik stebėjo pamokas, analizavo, susipažino su mokymo formomis, taikomomis mokinių praktinių įgūdžių formavimui, bet ir lankėsi statybos įmonėse, kurios priima mokinius pagal sutartis, juos įdarbina 3 metams ir moko praktinių įgūdžių. Taip pat aiškinosi pramonės ir prekybos amatų rūmų įtaką ruošiant būsimųjų specialistų kvalifikacinius egzaminus, tikrinant mokymo kokybę. Susitiko ir su Savivaldybės atstovais, analizavo valdžios požiūrį į profesinį mokymą – švietimo finansavimą, kuravimą, bendradarbiavimą.
Baigiantis vizitui, priimančios organizacijos Europos edukacinių programų instituto vadovė Virginija Vinčaitė įteikė dalyviams sertifikatus ir „Europass“ mobilumo dokumentus.

Vilma Šiaulienė, projekto dalyvė

Komentarai (0)

Parašykite savo nuomonę:

Prisijungusių sistemos lankytojų komentarai svetainėje yra viešinami automatiškai

Prisijungusių sistemos lankytojų komentarai svetainėje yra viešinami tik patvirtinus administratoriui

:

Susijusios naujienos