Buvo mokoma, kaip elgtis perkaitus ir kaip padėti skendusiam asmeniui

Šiandien, birželio 13 d., Mažeikių miesto paplūdimyje vyko civilinės saugos pratybos, kurių metu poilsiautojams priminta, kaip saugiai elgtis vandenyje, kaip padėti skęstančiam žmogui. Taip pat vaizdžiai pristatyta, kaip gaivinti žmones, leista paplūdimio lankytojams patiems išbandyti, kaip veikia defibriliatorius. Taip pat kalbėta ir apie tai, kaip apsisaugoti nuo perkaitimo, saulės smūgio, o tai labai aktualu dabar, kai tvyro saulėti ir karšti orai. Parodyta, kaip reikėtų ištraukti įsisiurbusią erkę ar kaip elgtis įgėlus bitei.

Visuomenės sveikatos specialistai priminė, kad norėdami apsaugoti savo bei artimųjų sveikatą per karščius, turime elgtis atsakingai. Karštis gali paveikti kiekvieno žmogaus sveikatą, tačiau kai kuriems kyla didesnė rizika nei daugeliui: kūdikiams ir vaikams iki 4 metų amžiaus, 65 metų amžiaus ir vyresniems žmonėms, asmenims, turintiems antsvorio, dirbantiems sunkų fizinį darbą, sergantiems įvairiomis ligomis (endokrininėmis, inkstų, širdies kraujagyslių). Tad rekomenduojama:

  • stenkitės būti patalpose, kuriose yra įrengti ventiliatoriai ar oro kondicionieriai;
  • dažniau gerkite skysčių – visą dieną po truputį, nelaukiant, kol pradės kamuoti troškulys. Rekomenduojama gerti negazuotą vandenį arba natūralias sultis be pridėtinio cukraus;
  • viešose erdvėse vandenį gerkite tik iš geriamojo vandens pastatomų fontanų;
  • nevartokite alkoholio ir kofeino;
  • venkite riebių ir sunkiai virškinamų patiekalų;
  • einant į lauką, užsidėkite galvos apdangalą ir dėvėkite saulės akinius su UVA ir UVB filtru;
  • dėvėkite lengvus, šviesius, natūralaus audinio, neveržiančius, orui pralaidžius drabužius;
  • naudokite apsauginius kremus nuo saulės su kuo didesniu apsaugos faktoriaus skaičiumi. Tepkite kūną ne mažesnio nei 15 SAF (saulės apsaugos faktoriaus) kremu, lūpas – balzamu su SPF;
  • poilsiui gamtoje pasirinkite vietą pavėsyje, venkite saulėkaitos, tiesioginių saulės spindulių, ribokite buvimo atviroje saulėje laiką, būkite po skėčiais;
  • nepalikite uždarytame automobilyje vyresnio amžiaus ar neįgalių žmonių, vaikų, gyvūnų, net ir tuomet, jei visi langai atviri. Vaikai priklauso jautriai karščiui žmonių grupei. Vaikų kūnas ne taip greitai prisitaiko prie temperatūros pokyčių kaip suaugusiųjų, todėl karštis juos veikia labiau;
  • ribokite fizinį aktyvumą, ypač vidurdienį – nuo 11 iki 15 valandos;
  • palaikykite namų aplinką vėsią. Jeigu yra galimybė, miegokite vėsesniame kambaryje;
  • sergant širdies-kraujagyslių sistemos ligomis, stebėkite savo sveikatos būklę. Pasitarkite su šeimos gydytoju dėl nuolat vartojamų vaistų dozės koregavimo;
  • skubiai kreipkitės į medikus:
  • esant gausiam prakaitavimui ir raumenų mėšlungiui (traukuliams);
  • kūno temperatūrai pakilus daugiau nei 40 oC, esant karštai ir šlapiai odai;
  • radus sumišusį ar be sąmonės žmogų.

 

 

Komentarai (0)

Parašykite savo nuomonę:

Prisijungusių sistemos lankytojų komentarai svetainėje yra viešinami automatiškai

Prisijungusių sistemos lankytojų komentarai svetainėje yra viešinami tik patvirtinus administratoriui

:

Susijusios naujienos